S51E-H (S51 Enduro): A típus nevében szereplő "E" az "Enduro" rövidítése. 1982-ben jelent meg.
Főbb eltérés a megjelenésében nyilvánul meg: Emelt kipufogó található rajta, védőráccsal és a légszűrőfedél be lett horpasztva, valamint a jobb lábtartó szélesebb, a kényelmes elhelyezkedés végett. Három fokozatban állítható hátsó rugóstagokat kapott az MZ-kről. Az terepmintás Pneumant K36 típusú gumiköpeny gyári felszereltség volt. A lábfék karja sem görbe immáron, és stílusosabb, behajtható berúgókart kapott ez a típus. A kormány is sokkal magasabb lett. Az üléshuzat mintája is eltérő, kicsit divatosabb lett. A nagyobb igénybevétel miatt a motorblokk felett két merevítőt is találhatunk. Jellemző színe az elegáns ezüstszürke, de elég nagy számban készültek pirosak is, továbbá a többi gyári szín közül készülnek világos-, sötétzöldben és nem túl gyakran okkersárgában is. A blokkja 4 sebességes, 1987-ig 6V-os megszakítós gyújtással készültek, utána 12V-os tirisztorossal. Egyébként a megjelenésének évében kapott az összes típus nagy, áztatós tankmatricát, új felfogatású hátsólámpát, valamint az "Enduro" megjelenése óta nincsen merevítés az első sárvédőn az egyik típuson sem.
Forrás: WikiPedia