HTML

Segédmotoros kerékpár

Segédmotorokról minden...

Friss topikok

Linkblog

Elavult a segédmotorral kapcsolatos jogszabály - MR1 Kossuth Rádió (Segédmotoros reakció)

2010.08.14. 15:13 Claustrum

Többen hallhattátok a rádióban ezt a riportot, vagy ha nem és van 20 perced akkor ide kattintva megteheted. Mivel én is segédmotoron falom a kilómétereket, nekem is van véleményem ezzel a témával kapcsolatban.

Számtalanszor látni úton-útfélen olyan motorkerékpárokat, amelyeken nincs rendszám, de nem 50 köbcentisek. Vannak ezek a bizonyos kiskapuk - amelyekről a riportban is szó esik - ezt ki is használják az emberek. Hiszen miért ne? Egy 125 köbcentis robogóról a rendőr a büdös életben sem fogja megmondani, hogy hány köbcenti, de még hang alapján sem tudja eldönteni, hogy ez nagymotor-e vagy moped. Mert vannak szabályok, amiket be (kellene) tartani.

A másik: Egy olyan gép, ami igaz hogy 50 köbcenti, hogy tud menni 90-et? Akkor az miért segédmotor? A segédmotor fogalma, mint olyan teljesen elavult. Nem akarok politizálni, meg ilyesmi, de biztos, hogy ebből is valaki jó sok pénzt tesz zsebre. Máskülönben már változtattak volna rajta.

Jómagam is megtehettem volna, hogy nem egy régi, lepukkant Simson Star-ba nyomok kb 80.000 Ft-ot, hanem abból a pénzből, vettem volna külföldön egy 125-ös robogót. Mivel az itthoni hatóságok sosem találkoztak a géppel, simán bevenné mindenki, hogy ötvenes a robogó és nem 125-ös. Csak nekem nem ér annyit, hogy állandóan azon izguljak, hogy mondjuk megállít a rendőr és kérdezget a már ránézésre nagyobb robogóról, hogy tényleg moped-e. Csak azoknak mondom, akik 125/50-el járnak: ha a rendőr feljelent, mert szerinte nagyobb a moci, mint 50, behívja a NKH kivizsgálásra és ha megállapítják, hogy valóban nem fér bele a segédmotor kategóriába, akkor még a gatyátok is rámegy mire kifizetitek a büntetést. Csak egy példa: ismerőst megfogták, bekérték a motor vizsgálatra, 125-ös robogó volt 50-esként, mire az utolsó vizsgálati díjat, büntetést kifizette, kapaszkodjatok 150.000 Ft-jába volt!!! Ér ez ennyit? Basszus a feléből lerakod az A. korlátozottat, a másik feléből meg veszel mondjuk egy 125 ETZ-t, vagy gyűjtesz egy robira. Én akarok igazságot sem tenni, meg rendre utasítani, kioktatni senkit. Én nyugodt lelkiismerettel ülök fel minden nap a Star-omra, és lehet, hogy tovább tart A-ból B-be eljutni, de legalább ahelyett, hogy azt nézem, mikor jön egy rendőrautó és lassítanom kell, inkább nézem a tájat, élvezem a szabad levegőt. Mert én motorozni ülök fel a mopedomra és nem rettegni.

Röviden ennyi jutott eszembe a témáról, de biztos vagyok benne, hogy lesz még folytatás!

Sziasztok!

4 komment

Címkék: jogszabály segédmotor

A bejegyzés trackback címe:

https://segedmotor.blog.hu/api/trackback/id/tr232220044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

b.gelée 2010.09.02. 15:08:53

Mert hülye vagy, nem lenne jobb normális tempóban illeszkedve a forgalomba olcsón közlekedni? mint mondjuk Angliában ahol rájöttek ,támogatni kell az olcsó alternatív közlekedést nem leszedni a motorosokat és akkor sokan leteszik a benzinfaló autóikat és megszűnik a dugó is-- na itt erre még kéne pár cc agykapacitás növekedés a felügyeleti szerveknél-meg lemondani az haver bizniszének támogatásáról stb stb...segédmotorrá kell tenni a 125-ösöket !!!! mint a világ értelmesebb felén nem csak szigorítani mindent.
A jót meg az ésszerűt elfelejtették átvenni az EU -ból csak a fojtogató adórendszert és a bürokráciát sikerült.

Claustrum 2010.09.05. 14:14:08

@b.gelée: Amit leírtál és amiről a posztban szó van az két téma. Teljesen egyetértek azzal, hogy 125-ig kellene felemelni a segédmotor kategóriát, mert sokkal veszélyesebb az, ha valaki, köztük én is, 40-el megy a városi forgalomban az autók, buszok között. Támogatom én is az ötletet. Amíg szemléletváltás nem lesz Magyarországon ezzel kapcsolatban, addig nem kell sok jóra számítani. A gond az, hogy akik ezt eldöntik, a szocializmusban éltek, és nem nyitottak ezekre a dolgokra. De ne politizáljunk.
Én a jelenlegi jogszabályról írtam le a véleményem,de Te rögtön lehülyézel amiatt, hogy én, ha már segédmotorra ülök, nem arra figyelek az utam során, hogy mikor kapcsolnak le a rendőrök, mert nagyobb a blokk a gépben, mint 50 köbcenti. Ja, igen, Én vagyok a hülye!

BlackCrow 2010.09.13. 17:14:38

Érdekes az első komment:D
Nekem egy 50-es Suzuki Katanám van 3 hónapja,és az is viszi a 60-at,igaz,néha jobb lenne gyorsabban,de mivel városon belül használom (Szigetvár-13000 lakos) ezért jobban megéri,mint az autó.
Jogsit is csak M-eset csináltam,mert fater vett magának egy Honda CBR 500F-et,és most nekem is kellett valami kétkerekű:D
Később meg leteszem valami nagyobbra,azt veszek egy GSXR-t,aztán azzal téphetek,ha akarok.
A mopedozás nem a száguldásról szól,de kezdetnek megteszi :D

waplaci 2014.10.27. 10:28:55

Szerintem nem kell felemelnia segédmotor kategóriát 125-re. Minek ott az A1 tegye le aki motorozni akar.Legalább megtanulja, hogy kell!
Nem is azért használják a 125-150-es motorokat 50-esként. Hanem mert ezek főleg külföldi motorok.Nem láttál te még egy 125 ös ETZ-t sem segédmotorként. Mert azt ismerik. Pedig menettulajdonságaiban közelebb áll hozzá mint egy aprilia rs 50-es. És a jard elsőre csak a köbcentit nézi úgyis.
A megoldás az lenne, hogy olcsóbbá és egyszerűbbé!! kellene tenni a 125-150-?250? kategória "papírozását" fenntartását. Értem én ezalatt a üzembe helyezést, rendszám, regadó, súlyadó, kötelező, forgalmi törzskönyv stb-stb. Akkor talán nem lenne az, hogy egy olaszban 200Euróért megvett motort Magyarországon 150000ft-ért lehet forgalomba helyezni!!!!
süti beállítások módosítása