A Jawanal megpróbáltak készíteni egy fiatalosabb motort, Fogták a jól bevált Jawa 20-as pionyr blokkját, és vázát, és építettek köré egy kissé más stílusú motort.
A rugózás és a kerekek maradtak, de előre különálló lámpafejet kapott. A moped forma következtében irdatlan szabad tér tátongott a motor közepén amit egy 50 köbcentis motorhoz képest szokatlanul nagy 8 literes tankkal próbáltak eltakarni, a tankját egyszerűen aktatáskának csúfolták. Bizonyos források szerint a Jawa Mustangot az olasz Italjet tervezte, bár nem túl sok tervezni való volt rajta, mert a váz, a blokk, a villa sőt még az első lámpa is adottak voltak.
A Jawa mustangon belül is két típus létezik a
1. Módosított szélesebb kerékpántok süllyesztett küllő furatokkal.
2. Új méretű és formájú küllő: a küllők hosszát csökkentették és vastagságát növelték a változtatások az első pontban leírtak következtében voltak szükségesek.
3.Megváltoztatott futófelületű gumiabroncsok
4.Heggesztett lemezből sajtolt első villaszár tartók
5. Egyszerűsített első sárvédő tartó
A Mustangokból készült 2 és 4 lóerős változat is de az ezek közti különbségeknek nincs köze a fent leírtakhoz!!! A 223/200 és a 23A típusokon belül is létezett 2 és 4 lóerős változat is.
Technikai adatok:
Motor | |
Motor | Kétütemű, keresztöblítéses, résvezérelt Otto-motor |
Hűtés | Léghűtés |
Furat | Ø 38 mm |
Löket | 44 mm |
Lökettérfogat | 49,8 cm 3 |
Kompressziós viszony | 9,2 : 1 |
Maximális teljesítmény | 23A (223.100), 23B 3,5 Le (2,6 kW)/6500 f/perc 23 (223.200) 2 Le (1.5kW)/4600 f/perc |
Keverék | 1:35 |
Karburátor | Jikov 2917 PSb (főfúvóka 68, alapjárati fúvóka 38) |
Gyújtás | PAL belsőmágneses lendkerekű gyújtás |
Világításrendszer | 20 W (1975-től 30W) |
Gyújtótekercs | 8 V |
Gyújtógyertya | PAL 14–8R (PAL N8) |
Előgyújtás | 1,6 – 1,9mm |
Megszakítóhézag | 0,4 mm |
Váltómű | |
Váltó | háromsebességes |
Tengelykapcsoló | kétlamellás olajfürdős |
Primeráttétel | 2,43 : 1 (14/34) |
Primerlánc | ČZ – Favorit 3/8" x 3/8" – 44 szemes |
Szekunderáttétel | 5:1 (11/55) 4,58:1 (12/55), 4,23:1 (13/55) |
Szekunderlánc | 12,7×5,2 – 109+1 szemes |
Váltóáttétel | |
1. sebesség | 1 : 2,94 (24/14×24/14) |
2. sebesség | 1 : 1,716 (24/14×18/20) |
3. sebesség | 1 : 27,72 |
Váz és környezete | |
Váz | zártszelvényből hegesztve készült |
Első felfüggesztés | levegő csillapítású teleszkóp 90 mm-es rugóúttal |
Hátsó felfüggesztés | lengővilla 85 mm-es |
Fék elöl | dobfék, Ø 125/20 mm |
Fék hátul | dobfék, Ø 125/20 mm |
Üzemanyagtartály | 8 l (tartalék 0,75l) |
Keverék járatáskor | 1 : 30 |
Első ráf | Krómozott, lemezből préselt, 16" – 1,5 A X 2 |
Hátsó ráf | Krómozott, lemezből préselt, 16" – 1,5 A X 2 |
Első gumi | 2,50×16" (a '70-es évek közepéig 2.75x16) |
Hátsó gumi | 2,75×16" |
Méretek | |
Tengelytáv | 1165 mm |
Teljes szélesség | 600 mm |
Maximális magasság | 930 mm |
Teljes hossz | 1780 mm |
Kormány szélessége | 720 mm |
Üres súly | 62 kg |
Teherbírás | 160 kg |
Egyéb adatok | |
Maximális sebesség | 65 km/h |
Legnagyobb emelkedés | 25 % |
Fogyasztás | 2,3l/100 km 3,2l/100 km 2 személlyel |
Gyártási év | |
JAWA 23 A | 1969 - 1979 |
JAWA 23 | 1976 - 1979 |
JAWA 223.200 | 1979 - 1982 |
JAWA 223.100 | 1979 - 1982 |
Forrás: 666coolman.gportal.hu, jawamustang.ucoz.hu