Az 1964-es Lipcsei Vásáron a Simson egy olyan modellel jelent meg, amely merőben eltért az előző, akkoriban már elavultnak ható SR2E moped mellett. A madársorozat része, ő a seregély (a Star seregélyt jelent.) A másik nagyon híres darabja a sornak a fecske, azaz a Schwalbe.
A Simson Star modern megjelenésével elég nagy tömeget vonzott magához a vásárvárosban. A motorkerékpáros vonalvezetés, a nagyméretű fényszórók, akár két személy szállítására is alkalmas ülés, 16 colos kerekek telefékekkel, féklámpával, gyújtáskapcsolókulccsal, üresjárati visszajelzővel, parkolólámpával, tokozott lánccal, ülés alatti tárolóhellyel követte a 60-as évek divatját. Motorja kényszerlevegőhűtéses, 3,4 lóerős, egybeépített háromsebességes lábkapcsolású váltóval készült.
Még ebben az évben elhozták a Budapesti Nemzetközi Vásárra is a motort, ahol egy picit eltörpült az új sláger, a Trabant 601 mögött. Hazánkban 1965-től lehetett megvásárolni.
1965-ben a megbízhatóságáról tett tanúbizonyságot a trópusokon. A fél világot bejárták a Starok nyergében. A 60 km/órás végsebességnek hála, nagyobb átlagsebességet értek el, mint az 1988-ban az SR2-esekkel.
1966-ban a korábbi NKJ karburátorokat felváltotta a modernebb BVF 16N jelű porlasztó
1968-tól az SR4-2/1 es lett a típusjelzés. Több ponton is módosították a kismotort. A csomagtartó gumi borítást kapott, az ülésről eltávolították az alumínium szegélycsíkot, a markolatok színe sötét lett, megújult a leáztatós tankmatrica, módosúlt a km óra számlapja is. Az első példányokon még borostyánsárga volt a féklámpa, amit piros váltott fel a korabeli KRESZ módosítások miatt.
Itthon a legtöbb Star a hetvenes évek elejei, zömükben 1971-esek. Többnyire nem szerelték fel kormányindexszel. Rendszámos motorkerékpárok voltak, mert nem fért bele a segédmotoros kategóriába a nagyobb végsebessége és a kétszemélyes mivolta miatt.
Az 1974-es modellévre több változást hajtottak végre, a már lassan kifutó szérián. Fekete keretet kapott a lámpa, sötét lengéscsillapítók, módosított, öntisztító fékbetétek és a külső hátsó fékkar volt a frissítések között.
1975-ig több, mint 500 000 Star hagyta el a gyárat.
Forrás: hu.wikipedia.org
Technikai paraméterek:
Motor tipusa: M53 / 1 KF
Henger furat: 40 mm Ütés: 39,5 mm Kapacitás: 49,6 cm3
Sűrítési arány: 9,5:1
Teljesítmény: 2,5 kw (3,4 LE) 5750 - 6500 fordulat / perc
Max.nyomaték: 0,45 kpm 3500 ford. / perc
Porlasztó tipusa: NKJ - 134, 16 N1 - 6
Kenőanyag:
Üzemanyag: keverék 33:1
Fogyasztás: 2,5 - 2,7 l / 100 km.
Üzemanyag tartály térfogata: 8,5 liter ( 6,2 kg ) Tartalék: 1,5 liter
Sebességváltó olaj mennyisége: 0,5 liter
Hajtáslánc: 1 x 12,7 x 5,21 x 110
Elektromos rendszer:
6 V / 33 Watt Gyújtás időzítése: 1,5 mm BTDC
Gyújtógyertya: Isolator: MM 14 - 240
Gyújtógyertya hézag: 0,4 mm
Fényszóró izzó: 6 V 15 / 15 W
Hátsó lámpa: 6 V / 5 W
Féklámpa: 6 V / 18 W
Tömeg:
Üres tömeg: 70 kg.
Össztömeg: 230 kg.
Csomagtartó teherbíró képessége:10 kg.
Legkisebb fordulókör átmérője: 3,5 m.
Gumiméret: 2,75 - 16
Levegőnyomás elöl: 150 kpa
Hátul: 180 - 250 kpa
Forrás: simsonstar.gportal.hu