Báthori Róbert összeállítása a Napközben keddi adásában arról, hogy negyvenéves az a jogszabály, amely meghatározza, hogy mi számít segédmotornak.
Magyarországon ötven köbcentiméter felett minden motorra rendszám kell, és motorvezetői engedéllyel lehet csak vezetni. A segédmotorokra azonban nem szükséges az azonosító, és a vezetésükhöz is elég a B kategóriás autóvezetői jogosítvány. Itthon hétszázezer segédmotor van forgalomban, legtöbbjük vezetője nem mondható rutinos sofőrnek, ráadásul sokan úgy vezetnek robogót, hogy az nem felel meg a segédmotoros-kerékpár kategória előírásainak.
Jelenleg egy, az 1950-es években alkotott, és a 70-es években módosított jogszabály határozza meg a segédmotor-kerékpár fogalmát. Ezt a jogszabályt a közlekedésbiztonság azonban már régen túlhaladta. A jogszabály módosítása annál is inkább sürgős és szükséges lenne, hiszen napról napra egyre több illegális robogó fut az utakon. Bár az Országgyűlés korábban már megszavazta, hogy 2009-től minden új ötven köbcentiméteres motorkerékpárra rendszámot kell tenni, ezt később mégsem vezették be, ahogy azt is visszavonták, hogy 2011-től minden közlekedésben részt vevő segédmotorra kell a plakett. Ez körülbelül négyszázezer tulajdonost érintett volna. Így a kiskapu még mindig nyitva áll, s a helyzet továbbra is kaotikus.
Forrás: mr1-kossuth.hu