HTML

Segédmotoros kerékpár

Segédmotorokról minden...

Friss topikok

Linkblog

Simson SR4-2/1 Star

2010.08.10. 14:20 Claustrum

Az 1964-es Lipcsei Vásáron a Simson egy olyan modellel jelent meg, amely merőben eltért az előző, akkoriban már elavultnak ható SR2E moped mellett. A madársorozat része, ő a seregély (a Star seregélyt jelent.) A másik nagyon híres darabja a sornak a fecske, azaz a Schwalbe.

 

A Simson Star modern megjelenésével elég nagy tömeget vonzott magához a vásárvárosban. A motorkerékpáros vonalvezetés, a nagyméretű fényszórók, akár két személy szállítására is alkalmas ülés, 16 colos kerekek telefékekkel, féklámpával, gyújtáskapcsolókulccsal, üresjárati visszajelzővel, parkolólámpával, tokozott lánccal, ülés alatti tárolóhellyel követte a 60-as évek divatját. Motorja kényszerlevegőhűtéses, 3,4 lóerős, egybeépített háromsebességes lábkapcsolású váltóval készült.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Még ebben az évben elhozták a Budapesti Nemzetközi Vásárra is a motort, ahol egy picit eltörpült az új sláger, a Trabant 601 mögött. Hazánkban 1965-től lehetett megvásárolni.

1965-ben a megbízhatóságáról tett tanúbizonyságot a trópusokon. A fél világot bejárták a Starok nyergében. A 60 km/órás végsebességnek hála, nagyobb átlagsebességet értek el, mint az 1988-ban az SR2-esekkel.

1966-ban a korábbi NKJ karburátorokat felváltotta a modernebb BVF 16N jelű porlasztó

1968-tól az SR4-2/1 es lett a típusjelzés. Több ponton is módosították a kismotort. A csomagtartó gumi borítást kapott, az ülésről eltávolították az alumínium szegélycsíkot, a markolatok színe sötét lett, megújult a leáztatós tankmatrica, módosúlt a km óra számlapja is. Az első példányokon még borostyánsárga volt a féklámpa, amit piros váltott fel a korabeli KRESZ módosítások miatt.

 

 

 

 

 

 

Itthon a legtöbb Star a hetvenes évek elejei, zömükben 1971-esek. Többnyire nem szerelték fel kormányindexszel. Rendszámos motorkerékpárok voltak, mert nem fért bele a segédmotoros kategóriába a nagyobb végsebessége és a kétszemélyes mivolta miatt.

Az 1974-es modellévre több változást hajtottak végre, a már lassan kifutó szérián. Fekete keretet kapott a lámpa, sötét lengéscsillapítók, módosított, öntisztító fékbetétek és a külső hátsó fékkar volt a frissítések között.

1975-ig több, mint 500 000 Star hagyta el a gyárat.

Forrás: hu.wikipedia.org

 

Technikai paraméterek:

 

 

 

Motor tipusa: M53 / 1 KF

Henger furat: 40 mm  Ütés: 39,5 mm Kapacitás: 49,6 cm3

Sűrítési arány: 9,5:1

Teljesítmény: 2,5 kw (3,4 LE) 5750 - 6500 fordulat / perc

Max.nyomaték: 0,45 kpm 3500 ford. / perc

Porlasztó tipusa: NKJ - 134, 16 N1 - 6

Kenőanyag:

Üzemanyag: keverék  33:1

Fogyasztás: 2,5 - 2,7 l / 100 km.

Üzemanyag tartály térfogata: 8,5 liter ( 6,2 kg ) Tartalék: 1,5 liter

Sebességváltó olaj mennyisége: 0,5 liter

Hajtáslánc: 1 x 12,7 x 5,21 x 110

Elektromos rendszer:

6 V / 33 Watt  Gyújtás időzítése: 1,5 mm BTDC

Gyújtógyertya: Isolator: MM 14 - 240

Gyújtógyertya hézag: 0,4 mm

Fényszóró izzó: 6 V 15 / 15 W

Hátsó lámpa: 6 V / 5 W 

Féklámpa: 6 V / 18 W

Tömeg:

Üres tömeg: 70 kg.

Össztömeg: 230 kg.

Csomagtartó teherbíró képessége:10 kg.

Legkisebb fordulókör átmérője: 3,5 m.

Gumiméret: 2,75 - 16

Levegőnyomás elöl: 150 kpa

Hátul: 180 - 250 kpa

 

Forrás: simsonstar.gportal.hu

Szólj hozzá!

Címkék: leírás star segédmotor simson

A bejegyzés trackback címe:

https://segedmotor.blog.hu/api/trackback/id/tr142212304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása